Live action Role-Playing

Het spel, het drama en de beleving

Hoe de beste beleving te creëren in traditioneel Larp

Vraag jij je tijdens een Larp evenement wel eens af waarom sommige momenten onvergetelijk zijn en waarom je andere momenten zo snel mogelijk weer wilt vergeten? In het boek ‘Live action Role-Playing: Het spel, het drama en de beleving’ geef ik antwoorden op deze vraag.

In dit boek heb ik 99 inzichten in het spelen, schrijven en organiseren van Larp evenementen gebundeld. Deze inzichten heb ik de afgelopen 20 jaar opgedaan als speler en organisator. Door deze kennis te delen wil ik de beste beleving creëren door en voor de deelnemers van een Larp.

Dit boek richt zich op iedereen die zich bezig houdt met Larp; of je nu een Larp evenement organiseert, schrijft of speelt. Daarnaast biedt dit boek voor game designers een manier om spelen te ontwerpen die gebruik maken van de specifieke eigenschappen van het medium Larp.

Nu verkrijgbaar!

Paperback:

ePub ebook:

Pdf ebook:

‘Ik deel met dit boek mijn passie voor de zoektocht naar de ultieme belevingen in het Larp spel. Ik richt mij hierbij op Nederlandse Larpers en degene, die geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van het medium Larp.’

‘Durf te verliezen’, ‘Ja-zeggen tegen spelaanbod’, ‘Spel gaat voor niet-spel’ en ‘Beter goed gejat dan slecht verzonnen’. Uitspraken die je tegenkomt in de hoofdstukken Spel, Spelwereld, Spelsysteem, Scenario, Spelers, Spel(bege)leiders en Productie.

Om de beleving van Larp te optimaliseren, helpt het om naar andere disciplines te kijken. Aspecten uit (Improvisatie)theater, puzzels en escape rooms, sociologie of re-enactment kunnen worden geleend om jouw Larp dat extra’s te geven dat je zoekt. 

De gedeelde inzichten bekijk ik vanuit diverse oogpunten: spelers, schrijvers, spelleiders, organisatoren en de andere doelgroepen waar Larp evenementen mee te maken hebben.

Fragment

Translate»